Учениците от СУ „Никола Войводов“, обучаващи се в професионална паралелка Икономист- информатик, с готовност и ентусиазъм се включиха в редица дейности по повод Седмицата на програмирането.
Като част от програмата от #CodeWeek, гост на СУ „Никола Войводов“ беше Христо Цеков – програмист с дългогодишен опит в сферата на софтуерното разработване, който обясни разликата между бекенд и фронтенд програмирането и даде примери от реалната практика, като по този начин насърчи учениците да развиват логическото си мислене, постоянството и любопитството си към новите технологии.
Голям интерес провокира и срещата на гимназистите с представители на Академия „Робо Кидс“. Гостите изнесоха увлекателна лекция за ролята на програмирането в съвременния свят и показаха как чрез креативност и логическо мислене могат да се създават технологии, които променят ежедневието ни. В практическа част с LEGO роботи, гимназистите програмираха и управляваха свой робот, прилагайки наученото на практика.
С полезна инициатива, в седмицата на програмирането в СУ „Никола Войводов“ се включиха и по-малките ученици. Третокласниците от група „Дигитални пътешественици“ и четвъртокласниците от група „Компютърен свят“ участваха в съвместно занимание на тема „Състезание на морското дъно“. Събитието беше озаглавено „Големите учат малките на Скрач“.
По повод на #codeWeek ученици от 11. и 12. клас проведоха занятие на тема „Запознаване с възможностите на HTML и CSS за разработване на уебсайт“. Те обмениха опит, знания и добри практики, разгледаха и коментираха създадени от тях уебсайтове, обсъждаха различни подходи за оформление, дизайн и функционалност.
Европейската седмица на програмирането – #CodeWeek, в СУ „Никола Войводов“ завърши с интересна и вдъхновяваща презентация, посветена на отговорностите и ролята на програмиста, представена от Божидара Кръстева и Сияна Спасова от 8.а клас пред учениците от 4.а клас. Четвъртокласниците показаха завидни умения и създадоха собствена игра в средата Scratch. В края на часа двете осмокласнички поднесоха на по-малките ученици значки с усмивки, отпечатани на 3D принтер, като спомен от събитието и символ на радостта от ученето чрез технологии.





