Таня е ръководител от центъра за обслужване на клиенти на tbi bank в Монтана с над 17-годишен опит в работата с клиенти на банката в града. tbi е нейният пръв работодател и днес тя с гордост споделя, че е и нейното второ семейство. Тя ръководи сплотен екип от професионалисти, които предоставят на клиентите персонализирано обслужване и продукти, които отговарят на нуждите им. Как изглежда професионалният ѝ път, как се изграждат дългосрочни отношения с клиентите, какъв е интересът на монтанчани към единственото в България мобилно банково приложение tbi bank и карта neon, разберете от интервюто:
Представете се с няколко думи. Каква е Вашата роля в центъра за обслужване на клиенти на tbi bank в Монтана?
Казвам се Таня Петрова и съм “Офис мениджър” в центъра за обслужване на клиенти на tbi bank в гр. Монтана. С радост мога да заявя, че съм личност с две семейства: едно в личен план и другото в лицето на банката. Основната ми роля е да гарантирам успешното развитие на офиса, като се грижа за добрата организация и предоставям подкрепа на всеки член от екипа. В крайна сметка, всичките ни усилия са насочени към това да посрещнем и дори надминем очакванията на нашите клиенти.
Как започнахте кариера в банката и какви ключови моменти и предизвикателства сте срещали по пътя си до настоящата си позиция?
Целият ми професионален път е преминал в tbi. Всичко започна през 2007 г., когато започнах като консултант по стокови кредити в обект на една от големите вериги магазини за черна и бяла техника. В последствие в Монтана се откри изнесено работно място, където регионалният директор Ирина Димитрова ме покани да заема позицията “Банков служител”. След няколко години усилена работа, развитие на офиса и пробиване с нови финансови продукти, днес вече съм мениджър на офиса, в който работя с малък, сплотен, но изключително стикован и професионален екип! Дните в офиса са динамични, емоционални и предизвикателни, но носят удовлетвореност, както за нас, така и за нашите клиенти.
Работейки ежедневно с клиентите в Монтана, какви са най-честите им нужди и предпочитания? Кое е най-голямото предизвикателство, с което се сблъсквате в работата си и какви умения са Ви помогнали да изградите дългосрочни отношения с клиентите?
Клиентите, които посещават офиса, в повечето случаи имат нужда не само от финансиране, но и от подкрепа, утеха и разбиране. Идват, защото са в нужда и често използват времето за да споделят проблемите си, търсейки разбиране. Освен търговци, сме преди всичко хора и често помагаме не само с пари. Изградили сме дългосрочни отношения, като предоставяме персонализирано обслужване и редовно доволни клиенти ни препоръчват на своите близки.
tbi bank се отличава с иновациите си, като безспорно предизвика пазара с мобилното си банково приложение без такси и картата neon. Какъв е интересът на клиентите към този продукт и променя ли се начинът, по който те взаимодействат с банката?
Животът на всички ни е динамичен и се радвам, че през 2023 г. лансирахме tbi bank app и карта neon , защото определено внесоха лекота в ежедневното банкиране на нашите клиенти. Определено предизвикахме голям интерес и вълнение сред всички. Все повече хора ежедневно ни посещават не само с идеята да потърсят потребителско финансиране, а да разберат повече за мобилното ни приложение без такси. На мнозина от нашите клиенти дори им е трудно да повярват за безплатните услуги, които могат да използват, а ние съответно сме добре подготвени, за да ги убедим, че има и банка, която не въвежда дигитализация за сметка на растящи лихви и такси към клиентите.
Как Вашият екип представя предимствата от ползите на приложението и карта neon, когато клиент се колебае дали да се възползва от тази възможност? И съответно, каква обратна връзка получавате от тези, които започват активно да банкират през tbi bank app?
С екипа ми изтъкваме ползите, които безспорно нямат аналог на пазара - къде другаде, ако не в tbi, могат да си открият разплащателна сметка с карта към нея напълно безплатно? Получават я само след няколко докосвания в приложението и я използват без такси за откриване и поддръжка. Освен това показваме и допълнителните предимства като револвиращият шопинг лимит, който им позволява лесен достъп до допълнителни средства, които могат да разсрочват бързо и лесно на три месечни вноски с 0% лихва.
Разбира се, хората най-често се доверяват на опита на други клиенти, които използват нашите продукти. Затова често споделяме примери от практиката и реални отзиви. Интересът към tbi bank app и карта neon често се предизвиква и от неволно чути положителни коментари от други клиенти в офиса. Видимо е, че когато новите клиенти слушат положителни отзиви от съществуващи такива, техният интерес и желание да опитат продукта ни нараства.
Функционалностите на приложението tbi bank се подобряват постоянно. Как поддържате себе си и екипа си информирани и подготвени да предоставяте най-доброто обслужване с новите функции и преференциални условия?
Ние като служители сме сред първите, които тестват лично всяка нова функция, за да сме сигурни и убедени в качеството на услугата, която предлагаме. Ежедневно се информиране за промените, подобрения и нововъведения в приложението от вътрешните канали на банката. Прави ми впечатление, че все повече клиенти идват с въпроси, свързани с бъдещото въвеждане на еврото като официална валута в страната. Те търсят съвети от нас затова какво да правят с парите си.
Тъй като tbi е първата банката в България, която въведе в приложението си възможността за безплатно превалутиране от лева в евро и обратно по официалния курс на БНБ, нашите клиенти съответно бяха и от първите, които разбраха, че могат спокойно да бъдат подготвени за планираното приемане на валутата. Приложението ни се адаптира изключително бързо към предстоящата промяна, като предлага двойно визуализиране на сумите и трансакциите в лева и евро и възможност за откриване на с водеща за пазара лихва (3.2% на година, при заключване на парите за 36 месеца) както в лева, така и в евро. Изключителна радост за клиентите e и гъвкавата спестовна сметка с приложението (“Касичка”), с която получават фиксирана доходност от 1% годишна лихва върху заделените средства, запазвайки в същото време достъпа до парите си по всяко време.
Когато погледнете назад към кариерата си в банката, кой е най-ценният съвет, който сте получили и какво умение смятате, че е било най-ценният актив за Вас през годините?
Когато погледна назад мога само да благодаря на хората, с които ме срещна tbi bank, като регионалните директори Ирина Димитрова, Кирил Петрунов и Ивайло Атанасов. Те са хората, които са ме подкрепяли, насърчавали и разкривали потенциала ми и продължават да го правят. Те ме изградих като професионалист и човекът, който съм. Те ме научиха да не се отказвам, да постигам целите си и че няма невъзможни неща.