„Функциониране на училищната система – междинен анализ и мерки за усъвършенстване“ беше темата на форума, който събра вчера директорите на училищата в област Враца и експертите от Регионалното управление на образованието.
Мария Димитрова – ст. експерт по организация на средното образование представи обобщени данни от междинните анализи на училищата за първия учебен срок, като акцентира на успехите, но и на нерешените проблеми. Изпълнението на Регионалната програма за повишаване на резултатите на учениците от НВО и ДЗИ – между информацията от директорите на училища и наблюденията на експертите – беше обобщено от Соня Дамянова – ст. експерт по БЕЛ. Експертът за обучението н начален етап Цветелина Цветкова, експертът по математика Цветелина Гергова и експертът по БЕЛ Соня Дамянова споделиха впечатления от проведените пробни НВО и ДЗИ на училищно ниво според изпратените им от училищата анализи.
Във втората част на форума бяха представени добри практики. Директорът на ОУ „Христо Ботев“, Търнава Цветелина Късловска разказа за основните успехи в работата им – инициативи с участието на родители, гражданско образование и междуучилищно състезание „Географията в българската литература“. Акцент в презентацията на Наталия Евтимова – директор на ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, Попица, беше също работата с родителите. Интересно видеопослание беше изпратено от Евелина Димитрова – възпитаничка на СУ „Христо Ботев“, Галиче и студентка в УНСС, която разказа за работата си за мотивиране на учениците за продължаване на образованието им и за многобройните инициативи с ученици не само от община Бяла Слатина. Посланието беше изпратено чрез директора на училището Десислава Тушинова. Срещата завърши с представяне на опита, получен от учители от СУ „Христо Ботев“, Козлодуй, след обучение във връзка с геймификацията на учебния процес.
Началникът на РУО – Враца госпожа Лорета Колева отправи предизвикателство към директорите да продължават да инициират интересни дейности за повишаване на мотивацията на учениците и да правят и експертите, и цялата общественост съпричастни към своята работа.