Бизнес Събития

Обявиха конкурс за управител на ВиК - вижте обявата

  18.11.2022 10:00             
Обявиха конкурс за управител на ВиК - вижте обявата

                                                                                                                                                  ОБЩИНА  БЕРКОВИЦА

        

            На основание чл.21, ал.1 от Закона за публичните предприятия и Решение №1223 от Протокол №58/28.10.2022г. на Общински съвет гр. Берковица

                                                       

О   Б   Я   В  Я  В  А

Конкурс за избор на Управител на“ В и К -БЕРКОВИЦА“ ЕООД  при следните условия:

 I. Общински съвет – Берковица открива процедура за провеждане на конкурс за избор на управител на „ВиК - БЕРКОВИЦА “ ЕООД, която ще се проведе при следните етапи:

 

1.Проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания, като до втория етап на конкурса ще бъдат допуснати само тези кандидати, които отговарят на поставените изисквания.

2.Представяне от кандидатите на програма за развитието и дейността на дружеството за тригодишен период.

 

3.Събеседване с кандидатите.

 

До събеседване се допускат кандидати, получили средноаритметична оценка на разработката т.2, не по-малко от 4,50.

 

II. Определя изисквания, на които следва да отговарят кандидатите за допускане до участие в конкурса:

 

1.да са български граждани или граждани на друга държава членка на ЕС, на друга държава страна по споразумението за ЕИП или на Конфедерация Швейцария;

 

2.да притежават висше  инженерно, икономическо или юридическо с образователно-квалификационна степен „магистър“.

 

3.да имат най-малко пет години професионален опит на ръководна позиция в предприятие с основен предмет на дейност комунални услуги или най малко 5 години професионален опит във ВиК оператор, от които  2 години на ръководна позиция.

 

4.да не са осъждани на лишаване от свобода за умишлени престъпления от общ характер, освен ако са реабилитирани;

 

5.да не са поставени под запрещение;

 

6.да не са лишавани по съответен ред от правото да заемат длъжността Управител на публично предприятие;

 

7.да не са обявени в несъстоятелност като еднолични търговци или неограничено отговорни съдружници в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, при което да са останали неудовлетворени кредитори;

 

8.да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години, от което да са останали неудовлетворени кредитори;

 

9.да не заемат висша публична длъжност по чл.6, ал.1, т.1-38 и 41-45 от ЗПКОНПИ;

 

10.да не извършват търговски сделки от свое или чуждо име;

 

11.да не са съдружници в събирателни, командитни и дружества с ограничена отговорност, извършващи дейност сходна с тази на дружеството;

 

12.да не са управители или членове на изпълнителни и контролни органи на друго публично предприятие, извършващо дейност сходна с тази на дружеството;

 

13. Изискванията по т.10 и 11 се прилагат когато се извършва дейност, сходна с предмета на дейност на дружеството.

 

III. Необходими документи за участие в конкурса.

 

1.Заявление за участие в конкурса /приложение № 1/, към което се прилагат два отделни плика, както следва:

 

2.Плик № 1 съдържащ необходимите документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие: Автобиография-европейски формат; Свидетелство за съдимост; Диплома за завършено висше образование; Трудова и/или осигурителна книжка – копие; свидетелство за работа, удостоверяващо възможността за заемане на длъжността и свидетелство от психодиспансер, че лицето не се води на отчет; Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от ЗПП /приложение № 3/; Копия от други документи, удостоверяващи изпълнението на изискванията за заемане на длъжността. Всички копия на документи да бъдат собственоръчно заверени вярно с оригинала.

 

3.Плик № 2 съдържащ Програма за развитието и дейността на Дружеството за тригодишен период. Програмата следва да включва най-малко следното съдържание:

 

-Анализ и оценка на състоянието и дейността на дружеството

-Тенденции и възможности за развитие на Дружеството

-Определяне на целите, приоритетите, очакваните резултати в управлението, финансирането, структурата и организацията на дейност на Дружеството

-Приложимост и етапи за реализиране на програмата.

 

Плик №1 и №2 се поставят в един общ запечатан плик.

 

Документите да бъдат представени заверени с подписа на кандидата. Документите за участие в конкурса се приемат  в сградата на община Берковица, площад „Йордан Радичков“ №4 , ЦУИГ - партер, в срок до 30 дни от публикуване на решението в официалният сайт на Община Берковица, както и в един централен и/или един местен вестник. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез негов пълномощник. Подаването на документите се завежда в специален регистър по реда на постъпването им, за което се издава удостоверение /приложение № 2/. При явяване пред комисията всеки кандидат представя освен документ за самоличност и издаденото му удостоверение. Заявленията, които са подадени след изтичане на срока, посочен в настоящото решение не се приемат.

 

„ВиК-Берковица“ ЕООД предоставя на кандидатите за участие в конкурса документи относно структурата, бюджета, числеността и щатното разписание на персонала в еднодневен срок от отправеното писмено искане, придружено с декларация /приложение № 9/ от кандидата, че информацията му е нужна за целите на обявения с настоящето решение конкурс, както и с текст, че получените данни няма да бъдат използвани за други цели. Искането и приложенията към него, както и получаването на документите ще се извършва в сградата на община Берковица, площад „Йордан Радичков“ №4 , ЦУИГ –партер. 

 

4.Критерии за оценка на разработката

 

- съответствие на проекта с нормативната уредба;

- съответствие на формулираните цели и задачи за работата на Дружеството и съответствие   с предмета на дейност;

-съответствие на разработения проект с обективното състояние на Дружеството;

 

IV. Критерии за оценка на събеседването:

 

-обосновано представяне на приоритетите и задачите на Дружеството;

-степен на познаване на нормативната уредба;

-способност да се планират и взимат управленски решения;

-административни умения, професионални и делови качества;

-комуникативни способности и организационни способности;

-способност за обективни преценки и представяне на адекватно разрешение на конкретен проблем.

 

V. Теми предмет на събеседването:

 

1.Методи за подобряване на финансовото състояние на Дружеството;

2.Нормативна уредба в областта на предмета на дейност на Дружеството.

 

VI. Конкурсът ще се проведе на вторият  работен ден след изтичане на срока за подаване на документи от 10:00 часа в  сградата на Община Берковица, пл. „Йордан Радичков“ № 4 , заседателна зала - втори етаж. 

 

VII. Определя комисия за провеждане на конкурса в състав:

 

Председател: Представител на Община Берковица,

Секретар: Представител на Община Берковица - правоспособен юрист;

Членове:

1. Общински съветник

2. Общински съветник;

3. Общински съветник; 

Резервни  членове: 1.Общински съветник.

                             2.. Представител на Община Берковица

 

VIII. Утвърждава проект на договора за възлагане на управлението на дружеството /приложение № 5/, както и приложенията към Докладната записка. 

 

 IX. Приема правила за провеждане на конкурса и работа на комисията. 

 

Заседанията на комисията са редовни, ако присъства председателят и една втора от състава ѝ. Решенията на комисията се вземат с мнозинство от броя на присъстващите членове. За заседанията на комисията се води протокол, в който се съдържат взетите решения и който се подписва от всички присъстващи на заседанието членове. Преди започване на работа членовете на комисията подписват декларация за предотвратяване на конфликт на интереси и защита на данните на физическите лица – кандидати. Ако член на комисията установи, че изискванията на декларацията не могат да бъдат изпълнени по отношение на някой от кандидатите, той посочва това в декларацията си, изключва се от процедурата и се замества от резервния член.

 

Комисията провежда конкурса на три етапа:

 

ПЪРВИ ЕТАП – проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания.

 

В обявените ден и час за проверка на съответствието на представените документи, членовете на комисията следва да се съберат на заседание за разглеждане на представените документи. Комисията разглежда представените документи за съответствие с изискванията, като проверява за наличието на всички изискуеми документи. Комисията не допуска до участие в конкурса кандидати, които не отговарят на поставените изисквания или не са представили някой от изискуемите документи.

 

ВТОРИ ЕТАП – представяне от кандидатите на Програма за развитието и дейността на лечебното заведение за тригодишен период.

 

Кандидатите, по реда на подаване на заявленията, излагат подробно пред комисията представените от тях програми, включително като отговарят на въпроси на членовете на Комисията по тяхното съдържание.

 

Комисията оценява представените от участниците програми по утвърдените критерии за оценка.

 

Не се допускат до събеседване кандидати, които получат средноаритметична оценка, на представената от тях програма, по-малко от 4,50.

 

ТРЕТИ ЕТАП – събеседване.

 

Комисията провежда събеседване с всеки от допуснатите до този етап кандидати по отделно, по реда на постъпване на заявленията, с цел установяване на компетенциите и качествата им по утвърдените критерии за оценка. Всеки членовете на комисията попълва формуляр /приложение № 6/ за оценка на разработката на програмата за развитието и дейността на дружеството за тригодишен период.

 

Всеки член на комисията самостоятелно оценява всеки от кандидатите по утвърдените критерии по шестобалната система, като най-високата оценка е 6 при точност на оценката 0,25. Оценките на комисията се формират като средноаритметично от оценките, поставени от всеки член на комисията. Всеки от членовете на комисията попълва формуляр /приложение № 7/ за оценка на проведеното събеседване с кандидатите за длъжност управител на „ВиК - БЕРКОВИЦА“ ЕООД, за всеки един от кандидатите.

 

Окончателната оценка на всеки кандидат се формира като сбор от оценката на представената програма и оценката от проведеното събеседване. Окончателното класиране се оформя във формуляр /приложение № 8/.

 

До класиране се допускат кандидатите, получили средноаритметична оценка от оценката на представената програма и оценката от проведеното събеседване, не по-ниска от 4,50.

 

Комисията класира участниците в низходящ ред като на първо място се класира кандидатът, получил най-висок брой точки.

 

В тридневен срок от провеждането на конкурса, комисията изготвя протокол, с който предлага на Общинския съвет за одобрение кандидата, класиран на първо място, и класирането по ред на следващите участници.

 

При одобряване на кандидата класиран на първо място за управител преди подписване на договора, същият представя Декларация, че не са налице пречки по чл. 20, ал. 1, т. 9 - т. 12 и по чл. 20, ал. 3 от Закона за публичните предприятия /приложение № 4/.

 

В петдневен срок от утвърждаване на класирането, комисията обявява класирането на определеното за това място и уведомява участниците за това.

 

X.  Делегира на Кмета на Община Берковица  да извърши необходимите действия за провеждане на конкурса.

 

 

ДИМИТРАНКА КАМЕНОВА

КМЕТ НА ОБЩИНА

БЕРКОВИЦА