Събития

„Топлофикация Враца“:Технически неизправни разпределители и водомери надуват сметките

  26.07.2022 14:00             
„Топлофикация Враца“:Технически неизправни разпределители и водомери надуват сметките

На всеки 10 години всички водомери подлежат на метрологична проверка. Това е изискване от Наредба за топлоснабдяването, Закона за измерванията и поднормативните му актове. В случай, че не се направи нужната проверка, се начислява служебно топла вода на брой лица, съгласно Наредба за топлоснабдяването.”

Изпълнителният директор на „Топлофикация Враца“ инж. Радослав Михайлов“ посочи, че индивидуалните водомери трябва да бъдат обозначени със знак, одобрен тип, от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор и да отговарят на действащото законодателство. Всеки водомер трябва да е преминал през първоначална проверка за точност и да има фабрична пломба или стикер, залепен на корпуса. Той допълни, че на пломбата е маркирана годината на последната проверка.

Инж. Радослав Михайлов препоръча на клиентите да подобрят топлинната изолация на инсталацията за битова гореща вода, както на хоризонталните разпределителни линии в сутерена, така и на вертикалните захранващи линии и на рециркулационните линии. Той обясни, че тези действия ще доведат до намаляване на изразходваната топлинна енергия от инсталацията за битова гореща вода респективно намаляване на цената за един кубичен метър топла вода.

Изпълнителният директор на "Топлофикация Враца" обърна внимание и на електронните разпределители в апартаментите като заяви, че уредите, отчитащи консумацията на топлинна енергия за отопление, са със срок на експлоатация от 10 години. „При неизправност на разпределител на радиатор може да бъдат ощетени собствениците на съответния имот, защото общата консумирана енергия се отчита по този уред  и след това се разпределя между клиентите.“ подчерта инж. Михайлов.

Инж. Радослав Михайлов обясни, че електронните разпределители са електронни устройства, захранени с батерия. Продължителността на живот на тази батерия е около 10 години в зависимост от уреда. "Клиентите трябва да имат предвид, че ако не подменят батерията или разпределителя, преди да изтече този период, устройството ще спре да работи и потребителят автоматично ще премине към базово начисляване на енергия и значително повишаване на неговата сметка." заяви инж. Михайлов.

За да се гарантира изправността на водомерите и правилното им отчитане, в интерес на потребителите е извършването на периодична метрологична проверка от сертифицирана лаборатория, която да удостовери изправното им функциониране или да констатира нуждата от подмяна на устройствата.

Инж. Михайлов подчерта, че поддръжката на вътрешната отоплителна инсталация е отговорност на клиентите. „В случай на проблем или при теч в сградата, те трябва да уведомят топлофикацията, за да спре подаването на гореща вода, напомни инж. Михайлов. Той посочи, че неизправността трябва да бъде отстранена от технически специалисти. Директорът на дружеството заяви, че клиентите могат да потърсят съдействие от аварийните екипи на топлофикация и допълни, че ремонтните дейности са за сметка на собствениците на сградата.

„Всички ремонти по вътрешната отоплителна инсталация, включително отоплителните тела, трябва да приключат преди пускане на централното топлоподаване.“ каза инж. Радослав Михайлов.