Събития

Пътуването в Северозапада - Мисия невъзможна, заради калпави пътища

  24.06.2022 06:00             
Пътуването в Северозапада - Мисия невъзможна, заради калпави пътища

Пътуването в Северозападна България се е превърнало в Мисия невъзможна. От години трафикът във Видинско, Монтанско и Врачанско е отчайващ. След пускането на Дунав мост 2 обаче липсата на нормален път започна още по-силно да изпъква на фона на беднотията и мизерията в "Триъгълника на смърттга", както вече наричат региона заради изчезващото му население. В днешния брой на в. "Конкурент" се опитваме да обобщим най-опасните участъци от Е-79, по който на ден минават хиляди превозни средства. Има още много пътни отсечки, които трябва да бъдат оправени, но...

Между Бела и Скомля е страшно

Пътуването на тежкотоварни камиони по Е-79 е истинско изпитание, когато превозните средства достигнат димовските села Бела и Скомля. Участъкът от няколко километра е осеян със счупени брони и скъсани гуми. Той се вие през двете селца, в които хората спят под угрозата нощем да имат неканени гости заради честото навлизане на ТИР-ове в имотите им. Отскоро зачестиха сигналите и за подобни проблеми в село Медовница, а след катастрофата между влак и камион край Орешец вече всички са наясно защо на пътя му викат „Шосето на смъртта“. 

ТИР-ове тормозят хората в Монтанско

Камиони тормозят от години хората в Монтанско. Протести на жителите на Д-р Йосифово, Смирненски, Славотин не трогнаха пътните власти. След ремонта на т.нар. Северен път между града на Огоста и Видин, турските тираджии масове взеха да избягват Е-79 и да карат по второкласното шосе. Така не само спестяват от трасето, което е по-късо с 20 км, но и не плащат такси за движение по уж първокласния път. В резултат на това има десетки изпочупени огради, бутнати стени на къщи, съборени дървета на къщите, които се намират край пътя. 

Пътници гинат на обхода край Враца

Обходният път на Враца е едно от най-опасните трасета в Северозапада, отчетоха наскоро пътните власти. Ако доскоро най-конфликтната точка беше кръстовището с кръгово движение, след поставянето изкуствени ограничители, пътно-транспортните произшествия намаляха драстично. И се преместиха на кръстовището, което обходът има с шосето за Криводол, където водачите често не спират на знак „стоп“ и стават лесна плячка на препускащите с бясна скорост камиони. Възможността там да бъде изграден надлез е едно от решенията, но едва ли има пари за строителството. 

Повече по темата ще намерите в днешния брой на "Конкурент" - вестникът на Северозапада.