Събития

Българка от Лом тръгна по червения килим в Кан СНИМКИ

  23.05.2022 10:14             
Българка от Лом тръгна по червения килим в Кан СНИМКИ

Десислава Тошева е завършила бизнес във Великобритания

Звезди дефилираха по червения килим на кинофестивала в Кан с тоалети на наше момиче от Лом.

Това е 24-годишната Десислава Тошева, която притежава модна къща Caviar Couture и прави тоалети висша мода. Това е първата българска модна къща, която участва в престижното събитие. А първата кинозвезда, която тръгва по пътеката на славата с български тоалет, е италианската актриса Леа Мурнар.

Историята, която Десислава Тошева разказва е като приказка за Пепеляшка.

Как тоалетите на Тошева се оказват на световното събитие. Агенцията, която прави подбор на дизайнери за Шоуто на звездите, попада на постовете на Десислава в социалната мрежа Инстаграм. Свързват се с нея и се оказва, че са прегледали цялото й творчество, както и уебсайта, който си е направила сама.

„Бях много учудени, че съм от България, защото според тях нивото на дизайн, кройки, цялостното представяне на бранда ми е на световно ниво“, разказва Десислава.

Получава покана да занесе десет нейни тоалета, като последните да са напълно непознати. Така златната й рокля избира Леа Мурнар, а след това само за няколко дни я шият по нейните размери.

След блестящото събитие топсветовните списания за мода Vogue и L’officiel канят Десислава да направят фотосесии с тоалетите й.

Десислава е от Лом, родното място на баща й писателя Бисер Тошев. Тя завършва бизнес и маркетинг в университети във Великобритания, а баща й разказва, че все още изплащат кредитите за образованието й. Момичето рисува и крои тоалети от малка, а като дете пръстите й винаги са били в кръв от иглите на баба й, с които шие. Тя не е завършила никакви курсове за дизайн, но се е учила на красотата от картините на големи художници от колекцията на татко си, както и от атмосферата на старата им къща в Лом в стил виенски сецесион.

„Питах я, шивачка ли ще станеш, след като похарчи толкова пари за учене, а тя мълчеше и следваше мечтите си“, сподели развълнувания баща.

Деси има вкус към модата, но бързо установява дупка на българския пазар.

"Едните рокли бяха прекалено нисък клас, ниско качество. Другите бяха изключително скъпи, но не бяха достатъчно качествени, за да отговарят на тези цени, разказва тя. - Чудех се защо няма златна среда."

Затова се захваща и създава сама своята рокля. Прави още няколко дизайна и се запалва по идеята да създаде собствен бранд - haute couture, висша мода, но на цени, които да са поносими и за българите. Така се ражда Caviar Couture.

Още от самото начало се сблъсква с голям проблем - няма уебсайт. А уеб-дизайнерите й искат огромна сума.

"Няма как на 18 да си позволиш толкова голяма инвестиция. Тогава реших сама да се опитам да се науча. Направих си го сама."

Първите няколко дизайна и сайтът са готови, първата реклама е пусната. На следващия ден има изненада.

"Събудих се с над 40 пропуснати обаждания. Майки ми звъняха, за да запазят час за проба за дъщерите си. Въобще не очаквах такъв интерес", обяснява тя. 

"Не просто рокля, а преживяване", е мотото на модната къща.

Тогава няма магазин, където да изложи роклите си, или където да покани клиенти за проба. Почва трескаво да търси. За неин късмет на първото място, което посещава, се съгласяват да й отделят пространство.

"Имахме вече клиенти от цяла България. След първата година осъзнах, че трябва да отворя моя модна къща, че мога да разчитам на този интерес. Тогава имах само 7-8 модела."

След това обаче следва второ предизвикателство - как да комбинира образование и работа?

На Десислава й предстои да постъпи в университет. Противно на очакваното висшето й образование не е моден дизайн.

Това й идва отвътре. Вместо да губи ценно време, взима най-прагматичното решение - да учи бизнес мениджмънт във Великобритания.

След като успешно става бакалавър успява да продължи с магистратура в Сейнт Андрюс. Макар по-малко известен извън Острова, това е университетът, който се съревновава с Оксфорд и Кеймбридж всяка година за първите три места във всяка специалност.

"Там учих маркетинг и икономика. Идеята беше да разбера как се гради бизнес, и да приложа наученото в моя", разказва тя.

Италианският ELLE вече публикува една от роклите на Деси, носена от хърватския модел Леа Морнар. Но предстои още.

"Следващите 2 седмици ми престоят две публикации в най-големите модни списания в света -  Vogue и L'Officiel."

А с това ще дойдат и нови предизвикателства - засега Caviar Couture има само две ателиета и ако започнат да идват и поръчки от чужбина, няма да насмогне. 

Но Деси има формула и план. Лятото живее в Италия, през останалото време се завръща в родината.