Зъболекарската професия е трудна и отговорна, но когато помогнеш на човек, изпитваш истинско удовлетворение, каза по повод Международния ден на стоматолога - 9 февруари, д-р Цветомир Петров, който е един от младите лекари по дентална медицина в Лом. Той обясни, че в основата на доверието между лекар и пациент е вниманието:
"Трябва да си много внимателен. Аз съм много внимателен. Това е най-силната ми черта. Да ги разбираш, да се поставяш на тяхно място, защото те идват с проблем, с болка. Аз също съм имал проблеми със зъбите. Знам всяко едно нещо как се усеща и го обяснявам на пациента. Обяснявам абсолютно всичко на пациента. Хората се успокояват и ми имат доверие. Като видят, че не съм ги излъгал, след това ми имат още повече доверие и работим спокойно."
Пандемията от коронавирус предизвиква отлив на пациенти от зъболекарските кабинети, но първоначалният страх вече е преодолян и хората отново търсят своите зъболекари, обясни стоматологът. По думите му, в последните години българинът обръща все повече внимание на оралното си здраве и денталният му статус се подобрява:
"Подобрява се от гледна точка на това, че хората ходят при по- малки проблеми при зъболекар, т.е. като се появи първият проблем и ходят. Има хора, които чакат да се подуят и тогава ходят. Това си е до човека, но като цяло, повече хора ходят по рано, т.е. когато трябва да отидат на зъболекар, а не чакат да стане лошо."
Профилактичните посещения при зъболекар са изключително важни, за да бъдат открити и лекувани навреме проблемите. Това е съветът е на младия зъболекар от Лом:
"При най-малкия проблем да се ходи при зъболекар. Дори да няма проблем, да се ходи профилактично веднъж или два пъти в годината, защото много от кариесите се получават между зъбите и дори за мен е много трудно да ги диагностицирам, ако няма рентгенова снимка."