Бизнес Събития

„Топлофикация Враца“: Ако не искате изравнителни сметки, по-бързо преминете на дистанционен отчет

  29.07.2021 12:00             
„Топлофикация Враца“: Ако не искате изравнителни сметки, по-бързо преминете на дистанционен отчет

"Клиентите ни получиха в законовия срок изравнителните сметки за потребената топлинна енергия. До 31 август могат да подават възражения и да поискат преразглеждане. След тази дата няма да се приемат нови рекламации за преработване на изравнителната сметка.". Това каза инж. Радослав Михайлов, директор на "Топлофикация Враца" в интервю преди дни. Той уточни, че обща годишна фактура се издава и в случаите, в които има неотчетени индивидуални уреди и разпределители.

Инж. Михайлов обясни, че изравнителната сметка се издава в случаите, когато няма реален отчет всеки месец, а се начислява количество топлинна енергия прогнозно. "През отоплителния сезон част от клиентите плащат прогнозни сметки за потребена топлинна енергия. Те се определят на база на потреблението през предходния отчетен период.", каза инж. Михайлов. Директорът на дружеството обясни, че след като отоплението бъде спряно, отчетниците провеждат годишния отчет за изминалия сезон 2020/2021 г. "Снетите данни се обработват от фирмите за дялово разпределение, каквато лицензия притежаваме и ние. След като бъдат готови изравнителните сметки, се разпращат към потребителите. Всички абонати трябва да са ги получили още в средата на месеца", заяви инж. Михайлов.

"Клиентите с надвнесена сума, ако са заплатили всички прогнозни сметки през сезона, могат да изберат дали парите да им се възстановят или да се приспадат от бъдещите им задължения”, каза инж. Михайлов. Той уточни, че приспадането на дължимата сума от изравнителната сметка от бъдещи задължения е един много удобен и предпочитан вариант. Директорът обясни, че ако клиентите не желаят приспадане на надвнесени суми, ако са до 30 лева могат да се получат на касите на топлофикация, ако са в по-голям размер същите се изплащат  по банков път. „Ако не са плащали редовно месечните си фактури, то в изравнителна сметка е записана сумата, която трябва да доплатят заедно с натрупаните задължения", посочи инж. Михайлов.

Инж. Радослав Михайлов напомни, че абонатите им могат да не получават изравнителни сметки, в случай, че поставят уреди за дистанционен отчет. Инж. Михайлов напомни, че до 2027 г. уредите за дялово разпределение трябва да бъдат подменени с дистанционни, като това е промяна в Закона за енергетиката, приета от парламента в началото на годината. "Оттук нататък, водомерите за топла вода и топломерите, когато им изтече срокът на годност или се повредят, ще бъдат сменяни с такива с дистанционно отчитане. Смяната ще стане поетапно, но крайният срок  е до 1 януари 2027 г.", заяви инж. Михайлов. "Подмяната на индивидуалните устройства с дистанционни ще даде възможност за издаване на ежемесечни фактури и лесно ще се разбира, ако има лица, които злоупотребяват или крадат енергия от своите съседи. Благодарение на дистанционния отчет ще се повиши доверието на потребителите към топлофикациите. Предимство е, че вече няма да се налага да чакат инкасаторите да снемат показанията на уредите, което е изключително разумно и практично решение", посочи инж. Михайлов.

На въпрос кога се очаква да бъде масовата смяна на устройствата, инж. Михайлов заяви, че ще бъде през 2024 г., когато изтича срокът на почти половината от уредите за дялово разпределение, които са монтирани. Директорът на предприятието обясни, че всяка промяна на начина на отчитане на консумираната топлинна енергия минава през решение на етажната собственост. "Необходимо е свикване на общо събрание, на което с мнозинство от 2/3 от живущите, се взема решение за преминаване към дистанционно отчитане. След това упълномощен представител подписва договор за месечен отчет с „Топлофикация Враца“. Представители на дружеството извършват монтаж на дистанционни уреди за дялово разпределение.", напомни инж. Радослав Михайлов.

Директорът на "Топлофикация Враца" заяви, че ако клиентите имат допълнителни въпроси след излизането на изравнителните сметки, могат да ги потърсят по телефон или имейл. "Нашите експерти са винаги на разположение.", каза инж. Михайлов.