България

Министерство на туризма популяризира професия екскурзовод

  06.06.2021 10:40             
Министерство на туризма популяризира професия екскурзовод

Министерството на туризма популяризира професия екскурзовод в социалните мрежи. Рекламата за сектора става факт след молбата на председателя на Съюза на екскурзоводите в България Христина Неделчева.

Ето какво гласи тяхната публикация:

"Колко пъти ви се е случвало докато сте на нова, непозната локация, някой да ви хване за ръката и да ви разкрие потайностите и магическите кътчета на мястото, което сте определили за своя дестинация? Да ви заведе на точното място и да ви каже точните думи, да ви преведе по правилните пътища, за да извлечете максимума от своята жадувана ваканция. Доверен приятел, любезен домакин или просто някой непознат. Ами ето, това е работата на екскурзовода. 

Той е много повече от това – разказвач на приказки, на истории, които остават вътре в теб. Екскурзоводът всъщност е онзи, който може да накара един исторически обект, паметник или забележителност да оживее пред очите ти, да направи неочаквани асоциации и да създаде емоционални спомени, които да превърнат пътуването ти в най-забележителното преживяване, което дълго да си спомняш. Да ти обърне вниманието върху онова, което иначе незнаещо би подминал. Да разкрие, че в обикновения на пръв поглед камък се крие светилище или разтърсваща история от древни времена. Истината е, че професия екскурзовод е малко недооценена. Често зад тези хора, които размахват смешните табелки и обуздават шумната група туристи, се крият висококвалифицирани специалисти със задълбочени познания в целия спектър на хуманитарните и точните науки, често владеят поне няколко езика, имат лично обаяние и много енергия за споделяне, умеят да комуникират, да съобразяват, да решават спешни въпроси и да разплитат мистерии пред очите ти."

Припомняме, че от гилдията настояха за отпускането на  безвъзмездна финансова помощ, тъй като пандемията ги остави без работа. В отговор туристическото ведомство обяви обществена поръчка на стойност 3 млн. лв. за изготвяне на рекламни клипове и онлайн турове.