Бизнес България

Пристрастяват ли се казино служителите към хазарта?

  16.01.2021 17:48             
Пристрастяват ли се казино служителите към хазарта?

Как се чувстват служителите в дадено казино или игрална зала и по-вероятно ли е да се пристрастят към хазарта. От години съществува мнение, че именно тези хора, които на практика влизат в ролята на обслужващ персонал, са първите, които хазартната зависимост може да застигне. Хазартът е тема на дебат в продължение на много години. Има два типа хора: първият – те считат такива игри за неприемливи и дори неморални, а вторият ги приветства и ги смята за чудесен вариант за забавление.

Често хората от втория тип са твърде запалени по играта и започват да прекарват твърде много време в нея, забравяйки за реалния живот. Тук несъмнено идва сериозна опасност, тъй като в един момент загубата на реална представа за похарчените или загубени пари изчезва. Има и такива, които понякога решават да опитат късмета си, без да се пристрастяват. Хората, които се „въртят“ в тази област, имат специален подход по този въпрос.

Това важи както за игралните зали и физически казино обекти, така и за онлайн казиното, в което много хора прекарват времето си. Същото важи и за залозите на спортни или други събития. Предварително заделената сума, която в хазартните среди наричат банка, е най-доброто нещо, което може да направите преди да започнете да играете. А още по-добро е, ако не пипате други пари извън вашата банка. Залагайте и харчете толкова, колкото сте склонни да понесете. Освен това – не опитвайте да компенсирате загубите, като продължавате да играете с цел „избиване“. Това може да не е вашият ден и печалбата да не дойде, а съответно пораженията в един момент може да станат огромни.

Хубавото на онлайн казината, които все повече изместват физическите игрални обекти е, че дават бонуси, които няма как да намерите в казиното, в което ходите в квартала например. Именно бонусите са едно от предимствата на онлайн казината – освен начален бонуси те предлагат бонуси без депозит, бонус лоялност, кешбек бонус, бонус за рожден ден, бонус безплатни завъртания и още много. Това са привилегии, които предлагат единствено онлайн казината. Да, във физическите игрални обекти също може да получите някакъв бонус от ротативката, но той е на съвсем случаен принцип.

Минавайки през първите съвети на специалистите в тази област, а именно казино служители или т.нар. живи крупиета в онлайн казината, следва да потърсим отговор на въпроса – те, работейки това всеки ден, изкушават ли се да печелят големите пари? По принцип, ако вземем казино индустрията например – тя е доста специфична и служителите се нуждаят от някои умения. Служителят в хазартна зала трябва да може да различава ситуации, в които действат официалните правила и в кои моменти трябва да бъдат пренебрегнати.

Като цяло никой не забранява на служителите да използват хазартни продукти, но дадената компания няма да поддържа трудови отношения с хора, които планират да спечелят от такива игри или просто да се забавляват. Смята се, че използването на казино услуги от служител носи множество рискове за самата компания. Казано по-просто - игрите с пари не са забранени, ако искате можете да имате късмет, но вече няма да можете да работите в тази област. Не е възможно да се каже обаче със сигурност дали това мнение е оправдано и правилно.

В допълнение към рисковете и последиците за организацията, има мнение, че служителите в хазартния бизнес са най-предразположени към хазарт. Проведени са такива изследвания от азиатски учени. Целта е била да се проверят някои от твърденията на правителствата на няколко азиатски държави. Основният въпрос е бил да се опровергае или докаже мнението за пристрастяването на персонала към неустоим порив за хазарт.

Проучването е проведено сред различни работници в игралната индустрия в Макао. Оказа се, че служителите на казината предпочитат да прекарват свободното си време, както и повечето обикновени хора, а хазартът им е по-малко интересен от обикновения гражданин на страната.

Изследователите предполагат, че позволяването на служителите да използват услугите на тяхната институция би подобрило значително ситуацията в хазартната индустрия, възникнала поради пандемията. Както знаете, в почти цял свят казина и игрални зали затвориха врати поради Коронавируса. Приходите рязко са намалели, а персоналът може да подобри финансовото си състояние. Също така един от изследователите от екипа вярва, че подобна практика би позволила на служителите да разберат психологията на клиентите. Персоналът ще стане по-съпричастен, защото е наясно с чувствата на клиента по време на загуба или спечелване на голяма сума пари.

Социолозите казват, че тези, които са постоянно ангажирани с хазартната индустрия, са най-малко изложени на риск от пристрастяване. Резултатите от изследването потвърждават това.