Бизнес Интервю

Радослав Михайлов: Важни са абонатите

  24.09.2020 12:29             
Радослав Михайлов: Важни са абонатите

Предвид предстоящия старт на новия отоплителен сезон, разговаряме с директора на Топлофикация Враца, инж. Радослав Михайлов, който отговаря на актуални и често задавани въпроси от техните абонати.

Здравейте, инж. Михайлов, нека започнем с най-важния за абонатите въпрос, а именно как те най-бързо могат да получат актуална информация за сумите, които дължат или при проблем с парното и топлата вода?

Най-бързият и лесен начин е да ни потърсят на нашия национален телефон 0700 89 032. Колегите ни ще предоставят информация за сметките им и могат да ни сигнализират за проблеми с топлоподаването или с обезвъздушаването на вътрешните отоплителни инсталации. При възникнал проблем с качеството на топлоподаването, нашите екипи реагират в рамките на един ден, за да се отстрани. При въпроси, свързани с работата на фирмите за дялово разпределениеи годишните изравнителни сметки, абонатите могат също да се обърнат към нас.

Какво трябва да направят Вашите клиенти преди началото на новия отоплителен сезон?

Има няколко стъпки, които не бива да се забравят, за да се подготви системата за момента, в който отоплението ще бъде пуснато.Задължително трябва да се приключат всички ремонти по вътрешната отоплителна инсталация, също така инсталацията трябва да бъде запълнена. Клиентите трябва да отворят на максимална степен вентилите на радиаторите си предварително, за да не се налага допълнително обезвъздушаване на отоплителните тела след пускане на отоплението. Също така е важно да се провери изправността и срокът  на електронните уреди за дялово разпределение и при проблем абонатите трябва да  сигнализират топлинния счетоводител.

Кога се очаква за започне поетапното пускане на парното?

За да можем да пуснем централното отопление, трябва да има три последователни дни със средна денонощна температура под 12 градуса и прогноза за трайно застудяване. Има възможност и за предсрочно пускане на отоплението. За целта клиентите трябва да подадат заявление, което става с решение на етажната собственост.

При възникнал проблем във вътрешната инсталация към кого могат да се обърнат?

Могат да потърсят помощ от нашата аварийна служба, като отново ни се обадят на националния ни телефон. Преди да се отстъпи към отремонтиране е необходимо да се спре водата и да се източи инсталацията за отопление. Но абонатите ни трябва да имат предвид, че това е частна собственост и повредите могат да бъдат отстранявани само с тяхно решение и за тяхна сметка.

Ако абонат има натрупани стари задължения, има ли възможност да ги изплати разсрочено?

За абонатите, които имат натрупани стари задължения, сме предоставили възможност да ги изплатят разсрочено. Необходимо е да дойде в приемната на Топлофикация Враца и да сключим договор за разсрочено плащане на стари задължения. Периодът на разсрочване може да е не повече от 12 месеца, като първоначалната вноска трябва да е в размер на поне 30% от дължимото. Тук искам да уточня, че за периода на договора се преустановява начисляването на лихва върху задължението. Държа да напомня, че абонатът трябва да погасява заедно с вноската за старото задължение и редовно текущите си сметки за отопление и топла вода.