Бизнес Интервю

Инж. Радослав Михайлов: И това лято най-много 48 часа без топла вода

  08.07.2020 10:12             
Инж. Радослав Михайлов: И това лято най-много 48 часа без топла вода

Изпълнителният директор на „Топлофикация-Враца“инж. Радослав Михайлов коментира пред „Конкурент“ актуални за сезона на ремонтите въпроси.

Инж. Михайлов, необходимо ли е всяка година да правите профилактика на топлопреносната мрежа?

Ние задължително всяка година правим профилактика на съоръженията, защото без тези дейности би имало много повече аварийни ситуации. 

Съоръженията ни в топлоизточниците трябва да се  инспектират често, за да работят в изправност. Извършваме планираните ремонти през лятото, защото тогава парното е спряно и няма да създадем по-големи неудобства на абонатите ни. 

Основната цел на тези ремонтни дейности е да осигурим качествено топлоподаване през зимните месеци и да минимизираме авариите. Все пак нека не забравяме, че основната част от тръбите ни са на години и имат нужда от периодична профилактика. При установен пробив на даден участък, трябва да се извърши подмяна на конкретното място и съответната част от тръбата. 

Профилактика и ремонти различни дейности ли са?

Профилактиката се прави с цел навреме да се подменят или ремонтират участъците, за които предполагаме, че може след време да се появи проблем. 

Ремонтните дейности, които правим през летните месеци, се извършват по програма според преценка на кои места от топлопреносната мрежа се нуждаят от подмяна. Изготвяме я още през отоплителния сезон, когато става ясно кои са най-амортизираните  и рискови участъци от топлопреносната мрежа. 

Правим графици, така че да извършваме ремонтите поетапно и да минимизираме неудобството за нашите клиенти. Стараем се да се справяме за няколко дни, за да не оставяме гражданите дълго без топла вода. 

Успявате ли винаги да информирате абонатите си за предстоящите ремонти?

При плановите ремонти винаги уведомяваме поне 2 седмици по-рано абонатите си за предстоящото спиране на топлата вода. Спазваме стриктно сроковете, които сме посочили за времето на ремонта. Те са ясно описани в нормативната уредба на Топлофикация Враца. Разлепяме съобщения по входовете на сградите, качваме я на сайта си и се опитваме чрез вас медиите тази информация да достига до хората. 

Опитваме се да правим едновременно профилактика на топлопреносната мрежа и на топлоизточниците, за да може периодите, през които клиентите ни нямат топла вода да бъдат съкратени до минимум.

През летните месеци да очакват ли клиентите на „Топлофикация-Враца“ по-дълга профилактика?

Не предвиждаме планово спиране на топлата вода за извършване на цялостна профилактика на топлопреносната мрежа. През лятото сме планирали да направим само текущи ремонти по когенераторите и мрежата ни. Поели сме ангажимент да извършваме тези дейности в рамките на 48 часа.