Бизнес Избори

Инж. Михайлов: Врачани са с ясни сметки с „Топлофикация“

  30.06.2020 12:00             
Инж. Михайлов: Врачани са с ясни сметки с „Топлофикация“

От „Топлофикация – Враца“ разработиха специална таблица, която ще попълнят индивидуално за всеки абонат. В нея ще представят идивидуално за всеки детайлно преизчислението на цените на топлинната енергия със задна дата. Тя се отнася за клиенти, които са на реален месечен отчет. По този повод изпълнителният директор инж. Радослав михайлов отговори на актуални въпроси.

Инж.Михайлов, разкажете ни за справката, която сте разработили за абонатите на реален месечен отчет на „Топлофикация – Враца“?

Тя ще ни помогне достатъчно ясно да разясним на всички как са преизчислени сумите след изменението на цените на топлинната енергия от КЕВР. Говорим за корекцията на цената със задна дата от 01 юли миналата година до 31 март тази година. За Топлофикация Враца намалението е с 5.49% спрямо цената, утвърдена от комисията.

Какво точно е включено?

Освен общата сума, която е калкулирана за връщане, в справката ще фигурират и стойностите за възстановяване за всеки един конкретен месец.

Как абонатите ще си получат сумите?

Всеки клиент на реален месечен отчет ще получи уведомление/справка/ със сумата, която трябва да му бъде възстановена или приспадната от предишни, текущи или бъдещи задължения.

При тях ще бъде направено приспадане на дължимата сума от преизчислението с фактурата за месец юни, която всеки ще получи след 10 юли заедно със справка за преизчислените суми за топлинна енергия. В случай, че сумата за възстановяване е по-голяма от месечното задължение, приспадането ще продължи в следващите месеци до нейното изчерпване.

А при тези на прогнозни начисления?

За клиентите на прогнозни начисления, съответният топлинен счетоводител е извършил преизчисление, като сумата за възстановяване ще е посочена в индивидуалната годишна изравнителна сметка. Тя ще бъде получена от всеки абонат до 15 юли или на адреса на имота или на електронна поща.

А могат ли да се входират оплаквания от страна на абонатите? Ако не са съгласни ?

При съществуване на основателни рекламации по отчета на показанията на уредите от абонати, както и по изравнителните сметки, считано до установения срок, който е фиксиран на 31 август съгласно последните промени в Наредбата за топлоснабдяването е възможно тяхното преизчисление. За целта клиентите трябва да се свържат с топлинния счетоводител. След изтичане на срока не се преработват изравнителни сметки.

А какво се случва, когато лице към определен момент, касаещ периода, за който се отнася преизчислението, е бил Ваш абонат, а сега вече не е?

Той няма бъдещи фактури, за това няма как да ги приспаднем. При лицата, които междувременно са изпаднали в хипотезата да не са клиенти на Топлофикация Враца и нямат задължения към дружеството, е необходимо да подадат заявление с актуална банкова сметка, на която нашите служители да преведат сумите от преизчислението.

Последният ни въпрос е за промоцията за равни вноски. Ще могат ли да се възползват от нея абонатите през следващия отоплителен сезон?

Равните вноски за сезон 2020/2021г. ще бъдат от юли тази година до май 2021 г. и последваща изравнителна вноска. Ще се калкулират на база реална консумация за сезон 2019/2020 г., спрямо утвърдената от КЕВР цена. Ще бъдат продължени договорите на всички абонати, които до момента са ги използвали. Единственото условие е да нямат незаплатени задължения.

Може ли да се коригира стойността на равната вноска?

Да. Необходимо е тези, които желаят и имат основателни причини за корекция, да дойдат на място в паричен салон за подписване на договор.