Учени с ново откритие за COVID-19: Вирусът има...

28.06.2020 12:40
Учени с ново откритие за COVID-19: Вирусът има...

Изследователи от САЩ и Германия са установили, че в заразени с коронавирус клетки се появяват своеобразни удължавания, което позволява той да се разпространява по-бързо в тялото.
Учени от Калифорнийския университет в Сан Франциско и университета във Фрайбург в Германия стигнаха до извода, че тези клетъчни удължения се развиват в заразени с коронавирус клетки и това е причината коронавирусът да се разпространява по-бързо по цялото тяло. Това съобщи в. „Файненшъл Таймс”, позовавайки се на проучването.
"Заразените клетки имат дълги нишки, които правят дупки в другите клетки и през [образувания] тунел вирусът преминава от клетка в клетка. Нашата хипотеза е, че това ускорява [разпространението] на инфекцията", казва пред вестника професор Кроган, който ръководи проекта. Ученият нарече откритите образувания „зловещи пипала“.
Според вестника проучването също така отбелязва, че в борбата срещу болестта, причинена от коронавирус, могат да се използват лекарства, предназначени за лечение на рак, които според Кроган също се опитват да намерят „ахилесовата пета“ на клетката. "Логично е противораковите и антивирусните лекарства да имат общи черти", заключава професорът.

Източник: Блиц.бг