България

Омбудсманът с призив: Телекомите да не „режат“ абонатите си по време на пандемията

  08.04.2020 14:55             
Омбудсманът с призив: Телекомите да не „режат“ абонатите си по време на пандемията

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите големи мобилни оператора, в която апелира да не се спира достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната, съобщиха от институцията на обществения защитник.
Поводът за писмото на Ковачева са са жалби на граждани, в които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.

„В извънредното положение заради пандемията с коронавируса, в което се намираме в момента, като омбудсман съм убедена, че не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка. В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко едно отношение – тя ни е връзката с роднини, със спешните служби е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е труднопреодолима“, пише омбудсманът. 

Ковачева се аргументира с факта, че много институции и голяма част от бизнеса са преминали на дистанционна работа, а учениците и студентите - на дистанционно обучение.

Омбудсманът обръща внимание, че голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи и без работа и е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на техните клиенти, изпаднали във временно финансово затруднение. 

„Известно е, че доставчиците на комунални услуги вече удължиха сроковете за плащане на месечните сметки, като гражданите получиха уверение, че няма да има прекъсване на електрическата енергия и водата при неплатени сметки. Надявам се споделяте мнението ми, че това с пълна сила следва да важи и за телефонните и интернет услугите, предвид тяхната специфика и важност“, подчертава тя.

monitor.bg