България

Режат криенето на обороти от един и същ обект

  05.02.2020 16:41             
Режат криенето на обороти от един и същ обект

Лицата, извършващи последователна еднородна дейност в един и
същ обект или две или повече свързани лица, или  действащи съгласувано, при задължителната регистрация по закона за ДДС подават справка за облагаемия оборот.

Това е записано в мотивите към промени в правилника за прилагане на Закона за ДДС, обявени от финансовото министерство за обществено обсъждане.

Това изискване вече го има и в закона за ДДС. То бе вкарано в законовите промени в края на миналата година поради многобройни случаи, при които фирми стопанисват обекти и когато натрупат оборот малко под 50 000 лв. или актове за данъчни нарушения, прехвърлят обекта на свързани с тях лица и зануляват оборота.

Според становище на НАП тези правила се пригалат за последователна еднородна дейност. От приходната администрация уточняват, че дейността се приема, че е еднородна, когато има  значителна идентичност на две или повече от следните характеристики: предлаганите стоки или услуги, ползваните активи, персонала, търговската марка, наименованието на обекта, доставчиците и клиентите. Не се приема за последователно извършване от две лица на еднородна дейност, ако тя е прекъсната за повече от месец.

Друга поправка в правилника въвежда право на поправки, когато във VIES декларацията са посочени грешен идентификационен номер или неточни данни за доставката, които доставчикът може да обоснове. Тези декларации са задължителни за фирми, които имат задгранични доставки и при тях изпращач и получател трябва да подадат всеки в своята държава идентични декларации. Чрез тях и през обмена на данни съответните данъчни служби извършват контрол, а при подаване на грешни данни има солидни глоби.

При внос на стоки предназначени за свободни икономически зони, получателят ще уведомява съответната НАП 7 дни преди доставката, гласи друга поправка. Който държи на склад стоки до поискване пък вече ще се води в специален електронен регистър. В него подробно ще се записва подадена от него декларация за това каква е стоката, кой е получателят, както и т.нар. заместващо лице, ако титулярят не бъде открит.

24 часа