Събития

Враца намалява отстъпката в данъка за стари коли

  12.12.2013 17:59             
Враца намалява отстъпката в данъка за стари коли

Плащане на налозите и чрез ПОС терминал в дирекция „Местни данъци и такси” в община Враца. Това е заложено в подготвената от местната управа наредба за изменение и допълнение на сега действащите разпоредби за определяне размера на местните данъци. Предстои тя да бъде гласувана от общинския съвет през следващата седмица.
Предлаганите от градската управа промени предвиждат да не се облагат с такса недвижимите имоти с данъчна оценка до 1 680 лева включително. Запазва се размерът на налога върху останалите -  1.5 на хиляда върху данъчната оценка на жилищен имот и 2 на хиляда върху данъчната оценка на нежилищен имот за юридически лица и еднолични търговци.
За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW включително, снабдени с действащи катализаторни устройства и несъответстващи на екологичните категории „Евро 3”, „Евро 4”, „Евро 5”, „Евро 6” и „ЕЕV”, определената такса ще се плаща с намаление от 30%, а не както беше досега – с 50% отстъпка.
Половината от дължимия налог ще внасят собствениците на коли с мощност до 74 kW, съответстващи на нормите „Евро 3” и „Евро 4”. За тези, отговарящите на „Евро 5” и „Евро 6”, ще се заплаща с 60 на сто намаление.
За автобусите и камионите с двигатели, съответстващи на екологични категории „Евро 3” и „Евро 4”, данъкът ще се внася с 40% отстъпка, а за съответстващите на „Евро 5”, „Евро 6” и „EEV” – с 50% намаление. Само 10% от размера на налога ще се дължи за рейсове, извършващи обществен превоз на пътници по редовни автобусни линии в градовете и в слабонаселените планински райони, които се субсидират от общината.