Събития

С нова наредба затягат контрола на заведенията

  09.12.2013 19:10             
С нова наредба затягат контрола на заведенията

Затягат дисциплината във Враца с нова наредба. С нея ще се измени и допълни сега действащата, която регламентира реда и условията за извършване на търговска дейност на територията на общината. Новите разпоредби ще бъдат гласувани от съветниците на 17 декември.
„Във връзка със зачестилите нарушения на обществения ред в и около заведенията за хранене и развлечения бяха извършени проверки от служители на общинска администрация съвместно с органите на МВР и други контролиращи. Констатираха се множество административни нарушения и са образувани административно-наказателни производства. Налага се изводът, че следва да се въведе по-засилен и ефективен контрол в заведенията за хранене и развлечения на територията на община Враца”, обясни кметът Николай Иванов. По думите му, това би било възможно при промяна на нормативната уредба, с която да се въведе по-ясна регламентация на обществените отношения, свързани с упражняването на търговската дейност. Освен това, досега действащите разпоредби на чл. 13 от наредбата противоречат на чл. 8 от закона за закрила на детето, коментира градоначалникът.
С предлаганите от него промени ще се забрани продажбата на алкохолни напитки и тютюневи изделия на лица под 18 г. Родители, настойници и попечители, които полагат грижи за дете, ще бъдат задължени да го придружават на обществени места след 20 ч., ако то не е навършило 14 години и след 22 ч., ако е между 14 и 18 г. Ако те не могат да го сторят, са длъжни да осигурят пълнолетно дееспособно лице за негов придружител. Предвижда се също работното време на заведенията за хранене и развлечения, както и на останалите търговски обекти, да бъде от 6 до 23 ч. в периода 1 април - 31 октомври, а през зимата – до 22 ч. Разрешение за удължено работно време на обекти се издава от кмета на общината или от упълномощено от него длъжностно лице за срок до края на съответната календарна година, като максималното удължено работно време може да бъде до 3 часа.