Събития

До края на юли се подават декларациите за дължими данъци за второто тримесечие

  17.07.2013 14:32             
До края на юли се подават декларациите за дължими данъци за второто тримесечие

До края на юли 2013 г. физическите лица, които сами определят и внасят дължимия авансово данък, трябва да подадат новата декларация по за данъците дължими за второто тримесечие на 2013 г. Това са физически лица, които през второто тримесечие са придобили доходи, например в качеството си на наемодатели на физически лица, както и нотариуси, адвокати, стоматолози и др. самоосигуряващи се лица. До момента в офис Враца са подадени 1103 декларации. Те се подават също и от всяко предприятие или самоосигуряващо се лице, което изплаща на физически лица доходи извън тези по трудов договор и е задължено да удържа данък, а именно доходи по извънтрудови правоотношения или от наем и друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, за които се удържа авансов данък от платеца. В тези случаи дължимите авансови данъци се внасят и декларират в НАП до края на месеца, следващ тримесечието, през което е получен доходът; доходи, подлежащи на облагане с окончателни данъци по реда на глава шеста от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ). Това са данъци удържани върху доходите на чуждестранни физически лица, както върху доходите на местни и чуждестранни физически лица. Формулярът се подава и за данъци при източника по Закона за корпоративното подоходно облагане. До 31 юли 2013 г., с новия образец 4001 се декларират и данъците, които са били дължими, но не са внесени към 31. 12. 2012 г.