Събития

Попдимитров отговори на обвиненията: Не бил виновен, щял да завежда дела, но...

  09.06.2023 16:45             
Попдимитров отговори на обвиненията: Не бил виновен, щял да завежда дела, но...

Анастас Попдимитров, директор на Драматично-куклен театър – Враца /до провеждането на конкурс/, свика пресконферения, на която отговори на обвиненията, отправени от кандидата за директор на трупата Валентин Гиясбейли. Тъй като по време на монолога си Попдимитров използва много неистини, публикуваме изявлението му с незначителна редакторска намеса, без да променаме смисъла на изявлението, като си запазваме правото да публикуваме гледната точка и на останалите обвинени от него лица.

Повод за извънредната пресконференция стана ето този материал на „Конкурент“:

https://www.konkurent.bg/news/16862832231882/kandidat-za-direktor-na-dkt-vratsa-popdimitrov-ne-spazva-zakonite

Предоставянето на думата на директора на врачанския театър е ПРАВО НА ОТГОВОР!

 

След толкова години търпение и мълчание трябва да отговорим на манипулативния материал в една медия.

Поводът за материала е т.нар. отказ на един от кандидатите за директор.

 

Такъв отказ не се е състоял. Въпросният господин се появи на 20 май /събота/. Проведоха един дълъг разговор с кмета на града, след което той веднага се насочи към инженер Донева, заместник-директор на театъра. Въпросният господин се е представил е поискал да види театъра отвътре. Искал да се запознае с него…

Защо е кандидатствал, след като не е виждал този театър – това вече е негов проблем.  Доколкото знам от колеги, той е абониран за почти всички конкурси, които се обявяват от Министерството на културата.

Инж. Донева му е обяснила, че не може да му бъде даден достъп до театъра, тъй като по това време се провеждаше националния фестивал на малките театрални форми. Провеждаха се репетиции, почистване и т.н.

На следващия ден /21 май, неделя/ той отново засипа инж. Донева с SMS-и. Ние ги пазим тези съобщения. Беше му обяснено, че текат репетиции и не можем да спрем Маргарита Младенова, за да може той да разгледа хубаво сцената.

Малко по-късно той ми звънна по мобилния телефон. Този разговор се проведе на високоговорител в моя кабинет в присъствието на 7 души, двама от които чужденци. Имаме го на носител. Говорихме, той се представи. Казах му, че ако иска някакви документи, трябва да ни напише кои са, и ние ще му ги предоставим. Той каза, че не иска документи. Казах, че ако иска да види сцените – в момента не може.

Той каза, че не иска да види и сцените.

А иска да види канцелариите. Да види разположението им, защото хората работят. Казах му, че е неделя и повечето хора са в почивка, ние нямаме ключове от тях. Предложих му да дойде след 24 май, когато напрежението в театъра ще спадне. И той се съгласи.

В това време въпросният главен редактор на тази медия, съгласувано с него, идва да прави интервю. Буквално на същата минута /между срещата и интервюто са минали има-няма 2 часа, понеже срещата с Донева е около 12 часа, а интервюто – след 14 часа – б.р./.

Последваха оплаквания до министерството, в което той абсолютно тенденциозно лъже. Ще заведем дело на този човек, за да разбере, че когато едно начинание започва с лъжа, то не завършва с добър край.

Ще заведем дело на кандидата за директор на театъра за лъжите, клеветите, които той е написал в сигнала до министерството на културата, и който услужливо беше препечатан във въпросната медия.

С обвиненията, че не спазваме законите в страната и не спазваме законите, като саботираме възможностите за запознаваме капацитета и нормалната дейност в „храма на Мелпомена“ във Враца, както пише в тази медия.

След този сигнал министерството му е дало същите тези материали, които той е поискал. И е оставил главният секретар две точки, които театърът трябва да направи /и изпрати като информация – б.р./: Каква е кубатурата на сцените - интересно това с какво може да промени концепцията му за управление, подадени преди 6 месеца, каква марка, какъв модел и каква мощност са абсолютно всички прожектори, озвучителната и климатична техника.

Ние, разбира се, ще му предоставим тази информация, доколкото тя се съхранява при нас.
Ще го предупредим и че ще заведем дело, за да не бъде изненадан.

В статията се изреждат още доста лъжи от пишещия тази статия – там пише, че има „изпълняващ длъжността директор“. Тази дребна закачка е толкова дребна, колкото и въпросният автор.

От октомври 2021 г. съм директор на театъра до назначаването на конкурс /показва си заповедта, без да уточни, че през март 2022 г. е проведен конкурс, който той губи от Явор Зехиров и остава да ръководи театъра до назначаването на нов конкус – б.р./.

След това започват едни лъжи и стари дъвки, на които може би от 3 години ние избягваме да отговорим. Ще се опитам да бъда деликатен, за да не стигна до нивото на  написаното от този човек, който 6 години работи тук, след като беше изгонен от медия. Дойде, помоли се и го назначихме /тази лъжа може и ще бъде доказана лесно в съда – б.р./

Най-големите нарушения: нарушение на обществена поръчка за купуването на микробус. Ето заключението на АДФИ, в което се казва, че има нарушение, но с оглед на изложените доказателства води до извода, че макар деянието да носи признаците на административно нарушение, неговата обществена опасност е по-ниска от нарушенията от този тип… деянието не е извършено умишлено и отказва да наложи административни наказания на дееца“. Документът е подписан от Георги Начев, директор на АДФИ. Няма 10 акта и нарушенията не са такива за актове.

Знам, че наблизо има една сграда /най-близката административна сграда е тази на Община Враца – б.р./, в която са съставени 22 нарушения, но за това много не се пише в медиите.

Следващата глупост и обвинение, че повече от 5 години се е забавило издаването на летописната книга на театъра, която вместо за 80-годишнината се е появила за 85-годишнината на театъра. Да пази Господ, въпросният господин да каже кога ще се издава тази книга. Работата по нея започна преди 3 години от Никола Вандов и Веселина Гюлева. В крайна сметка тя излезе по време на фестивала. Има и линк, който съдържа конфиденциални данни, заради което ще подадем иск до съда /от линка и материала се разбира, че първата сума за написването на тази книга е от преди 5 години, т.е. между поводът и желанието е имало цели 2 години – б.р/.

Натрупаните 2.5 милиона лева дефицит – абсолютна лъжа и пълна манипулация. Трупата има оценка „Добра“ от Министерство на културата. Натрупаният дефицит е нормален и е логичен, тъй като сме на едно и също ниво с Народния театър и театъра във Врана, например. За съжаление голяма част от този дефицит беше натрупан по време на ковид-кризата. А аз пък дори не бях тук по това време. Всички носим отговорност, което не е грях. За да работи тази институция, хората трябва да взимат заплати. Тази вечна дъвка, която се повтаря 3 години, е абсолютно манипулативно поднесена /ковид кризата не е от 3 години, дефицитът е натрупан от преди това и лесно се доказва с отчетите на ДКТ – Враца, които са публични – б.р/.

За изминалите 15 месеца театърът не е бил на автопилот. През тези месеци той има своите премиери, има участия на фестивали, получил е награди. На „автопилот“ два пъти са се увеличили приходите на театъра, два пъти са увеличени и зрителите, и представленията, които са увеличени с 1.6 пъти. Това е нормално с оглед на ковид-кризата.

Ръководството на театъра знае добре причините за тези услужливи публикации на тази медия. Знае, чия поиръчка са, знае и кой плаща – този който финансира медията и тя има договор за информационно обслужване. Тази кампания започна в опита да се докаже, че ръководството на театъра не стопанисва добре сградата. Но това не попречи на общината да проведе тук 1-юнския си прием. Ако сцените не са в добро състояние, нямаше да се провеждат национални и международни фестивали. Смешна е и истерията, свързана с това кой да почисти сградата на театъра? Кой да я почисти? Който доведе тези хора да драскат. Защо се почисти сега? Защото се появи група във фейсбук. Дълбоко подозирам, че основната цел на господина, който кандидатства за директор, е било да види дали и отвътре, от канцелариите да се извади гръмкото заглавите: „Ръководството на ДКТ-Враца не може е в състояние да стопанисва театъра“. Смятам, че това е несериозно и се надявам онзи, който стои в основата на това да спрем тези глупави детски замеряния с не знам си какво си.

Театърът има своята функция. Показал съм, че мога да управлявам този театър, да го изведа до висоти у нас и в чужбина. Не е нужно да се доказвам пред когото и да било – пред един кандидат за директор, местен началник или бивш служител, който между другото е причина за спад на публиката в този период, тъй като той отговаряше за това. Въведе доста порочни практики, които с трудност се справяме с това.

Ако каже всичко, което знам, ще се започне дълга война. Знам много и за този човек, и за управлението на града, бил съм в него 4 години. Няма да стигна до нивото, на което се опитват да ме поставят.

 

ЗАБЕЛЕЖКА: Тъй като изявлението на Попдимитров е в стила „лъжецът вика дръжте лъжеца“, е много вероятно да последват нови изявления.  „Конкурент“ си запазва правото да ги оповести. Защото призванието на медиите е да съобщава фактите каквито са и да представи всички гледни точки.