Увеличението на цените от 1 януари ще варира от 7,6% до 7,7%. Ако увеличението бъде окончателно потвърдено, цената за автомобил по маршрута Атина-Солун ще се увеличи до 33,75 евро от 31,35 евро, в Йоанина (през моста Рио-Антирио) на 41,15 евро от 38,25 евро, маршрутът Атина-Антирио Патра 12,70 евро срещу 11,80 евро и Атина-Каламата 15 евро от 13,95 евро днес.
След дълги преговори между концесионерите и Министерството на инфраструктурата беше решено надценката за 2023 г. (12%), която така и не беше събрана, да бъде разделена на три части до 2026 г., като концесионерите поемат част от нея.
Концесионните компании, ще обявят нова търговска политика за таксуване, която ще се прилага за цялата национална пътна мрежа, с изключение на Атики одос. Компаниите ще информират банките кредитори за постигнатото споразумение с министерството и веднага след това ще бъдат обявени нови цени.
На заседание в петък, 24 ноември, изглежда, че окончателно е решено това увеличение да бъде разпределено в период от три години, като номиналното увеличение ще бъде намалено от 12% на 10%.
Първото увеличение ще влезе в сила от началото на годината. Информацията предполага годишна корекция от 6%, която вероятно ще включва ръст на инфлацията от и се отнася до прогнозираното индексиране на пътните такси през 2024 г. От 2% плюс инфлацията като всяка година ще има увеличение на тарифите до 2025-2026 г.
Не е изключено разпределението на таксата да бъде „гъвкаво“.
Министерството на инфраструктурата и транспорта се въздържа да обяви подробности за срещата с фирмите, а концесионерите също пазят мълчание по въпроса. Възможно е тази нагласа да се дължи на факта, че концесионерите са подали жалби във връзка с многомесечното забавяне на корекциите на тарифите, които министерството поиска да бъдат „отложени“ за известно време. Въпреки това принципното споразумение показва, че е имало взаимни отстъпки, целящи да осигурят завършек на дискусиите от последните месеци.