О Б Я В Л Е Н И Е
Общински съвет - Козлодуй
удължава срока за попълване на списъка на кандидатите за съдебни заседатели
срок за подаване на документи
от 30.11.2023 г. до 20.12.2023 г.
- Определяне на 15 съдебни заседатели към Районен съд – Козлодуй
І. Изисквания към кандидатите:
За съдебен заседател може да бъде избран дееспособен български гражданин, който:
1. е на възраст от 21 до 68 години;
2. има настоящ адрес в общините Козлодуй и Хайредин, които попадат в съдебния район на Районен съд - Козлодуй;
3. има завършено най-малко средно образование;
4. не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
5. не страда от психически заболявания.
Съдебен заседател не може да бъде лице, което:
1. е съдебен заседател в друг съд;
2. е общински съветник от съдебния район, за който е избран;
3. участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
4. работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район на Районен съд - Козлодуй.
ІІ. Необходими документи:
1. Подробна автобиография, подписана от кандидата;
2. Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;
3. Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;
4. Мотивационно писмо;
5. Писмено съгласие и данни за контакт на две лица, към които Общинският съвет да се обръща за препоръки /по образец/;
6. Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ /по образец/;
7. Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия /за лица, родени преди 16.07.1973 г./.
Образците на документите по т. 5 и 6 са на разположение на кандидатите в Центъра за административно обслужване, гише „Деловодство“, в сградата на община Козлодуй, ул. „Христо Ботев” № 13, етаж 1, както и на електронната страница на община Козлодуй https://www.kozloduy.bg/.
ІІІ. Място и срок за подаване на документите:
Кандидатите за съдебни заседатели подават необходимите документи в Центъра за административно обслужване, гише „Деловодство“ в сградата на община Козлодуй, ул. „Христо Ботев” № 13, етаж 1.
ІV. Начин и ред за провеждане на процедурата:
Комисията, избрана от ОбС - Козлодуй ще извърши проверка на документите на кандидатите за съдебни заседатели. Комисията ще установи служебно обстоятелството по чл. 67, ал. 1, т. 4 от ЗСВ по отношение на всеки един от кандидатите за съдебни заседатели.
Списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма, препоръки и представения документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия /в случай, че е приложимо за съответния кандидат за съдебен заседател/, се публикуват на електронната страница на община Козлодуй най-малко 14 дни преди датата на изслушването по чл. 68а от ЗСВ, ведно с указания за датата, часа и мястото на провеждане на изслушването.
Определената с Решение на Общинския съвет комисия изслушва всеки един от допуснатите кандидати в публично заседание, като всеки член на Общинския съвет може да задава въпроси. Не по-късно от 3 работни дни преди изслушването юридически лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, могат да представят на Общинския съвет становища за кандидата, включващи и въпроси, които да му бъдат поставяни. Анонимни становища и сигнали не се разглеждат.
След проведеното от Комисията изслушване се съставя доклад за протичането му, който се предоставя на Общинския съвет в 7-дневен срок преди гласуването и се публикува на електронната страница на община Козлодуй заедно с протокола от изслушването.
V. Телефони за информация:
0973/85804 – Звено подпомагане дейността на Общинския съвет